تولید بیش از ۷۰ درصد تجهیزات سنگین صنعت برق در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات سنگین صنعت برق کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش کنکاش فردا، ناصر فغفوری اظهار کرد: استان زنجان در حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در رتبه سیزدهم یا چهاردهم کشور قرار دارد اما اگر به نسبت سهم ۱.۳ درصدی مساحت و جمعیت در نظر گرفته شود، قطعا جزو پنج استان اول کشور از حیث سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی است.

وی افزود: تقریبا می‌توان گفت صددرصد سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان متعلق به بخش خصوصی است و بخش دولتی، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام نداده و موفقیتی که در حوزه صنعت و معدن مشاهده می‌کنیم، مربوط به تخصص و توانایی مالی و فنی بخش خصوصی است.

این مسئول با بیان اینکه صنعت برق، جایگاه ویژه‌ای در بین صنایع استان زنجان دارد، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات سنگین صنعت برق کشور در استان زنجان تولید می‌شود که رقم فوق‌العاده بالایی است. وجود واحدهایی مانند ایران ترانسفو، پارس‌سوئیچ و سیم و کابل‌های متعدد در استان زنجان این مزیت را دارد که می‌توانیم توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم که یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری طبق برنامه آمایش سرزمینی در استان زنجان، توجه ویژه به توسعه صنعت برق و الکترونیک است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه صنعت برق، جزو صنایع پاک است، خاطرنشان کرد: این صنعت هم به انرژی کمتری از حیث برق، گاز و آب نیاز دارد و هم آلودگی خیلی پایینی دارد، لذا در برنامه‌های سازمان صمت استان زنجان، توجه ویژه‌ای به حوزه صنعت برق و الکترونیک وجود دارد.