روسیه استخراج کریپتو را قانونی می‌کند!

بانک مرکزی روسیه با قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال موافقت خواهد کرد، مشروط بر اینکه درآمد حاصل از فعالیت در خارج از روسیه به فیات تبدیل شود. آخرین موضع رگولاتورهای روسیه در این مورد، پس از آن است که موضع خود را در مورد استفاده احتمالی از ارزهای دیجیتال برای پرداخت فقط در سطح بین المللی، ملایم تر کرد.

به گزارش کنکاش فردا، بانک مرکزی روسیه قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال را می پذیرد. طبق گزارش‌ها مقام پولی در مسکو اکنون آماده است تا از قانونی شدن استخراج کریپتو حمایت کند، مشروط بر اینکه ماینرهای روسی موظف باشند کوین‌های استخراج شده را که در این فرآیند به دست می‌آورند، در خارج از کشور بفروشند. این گزارش بر اساس بیانیه اخیر کریل پرونین (Kirill Pronin)، رئیس بخش فناوری‌های مالی بانک روسیه است.

بانک مرکزی روسیه هموراه موضعی تندرو در بحث‌های جاری در مورد آینده ارزهای رمزپایه در روسیه داشته است، به طوری که در اوایل سال جاری ممنوعیت کلی بیشتر فعالیت‌های مرتبط با این صنعت از جمله؛ استخراج را پیشنهاد کرده است. با این حال، با مخالفت سایر نهادهای دولتی و مقابله با محدودیت‌های مالی تحمیل شده در جنگ در اوکراین، موضع آن شروع به تغییر کرده است.