کاربرد ورق استیل ۳۱۶ در دیگ پخت

یکی از مقاوم ترین آلیاژهای موجود در صنعت، ورق استنلس استیل است که در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. آیا از این موضوع اطلاع داشتید که قاشق و چنگال هایی که با آن ها غذا می خوریم، از ورق استیل ساخته شده اند؟ با ما همراه باشید.

به گزارش ککاش فردا، بنابر اعلام گروه فلز، این فلز انعطاف پذیر که از ترکیباتی مانند کروم، نیکل، آهن، کربن، فسفر و… تشکیل شده، به اشکال متنوعی در صنایع مختلف کاربرد دارد. استحکام و مقاومت ورق استیل ۳۱۶ در برابر خوردگی و زنگ زدگی، باعث شده تا افراد بیشتری از آن در بخش های مختلف صنعت استفاده کنند.

کاربرد ورق استنلس

قابلیت ضدزنگ بودن انواع ورق استنلس یکی از مهمترین ویژگی های آن ها محسوب می شود. این ویژگی باعث شده تا بدون هیچ نگرانی متخصصان از این فلز در ساخت تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… استفاده کنند.

ساخت ظروف آشپزخانه

همان طور که اشاره کردیم از ورق استنلس در ساخت قاشق و چنگال استفاده می شود. اگر نگاهی به وسایل آشپزخانه خود داشته باشید، متوجه می شوید که ورق استیل در ساخت بیشتر لوازم شما نقش داشته است.

صنایع و برق

انواع ورق استنلس دارای گرید متفاوتی هستند که در صنایع سنگین و ساخت تجهیزات از گریدهای مختلفی استفاده می شود. یکی از مهمترین موارد کاربرد ورق استیل، در صنایع سنگین و نفت و گاز است. خاصیت ضدزنگ بودن ورق استنلس و مقاومت بالای آن نقش مهمی در تولید برق در نیروگاه های هسته ای دارد.

انواع ورق استیل با توجه به ویژگی هایی که دارند، در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. صنعتگران و متخصصان از قابلیت های این آلیاژ فلزی در ساختمان سازی، معماری، صنعت حمل و نقل، خودروسازی، ساخت دیگ صنعتی و… نیز بهره مند می شوند.

ویژگی های ورق استیل ۳۱۶

یکی از بهترین انواع ورق استنلس، ورق استیل ۳۱۶ است که در رتبه دوم از گروه آلیاژهای فلزی ضدزنگ قرار می گیرد. مقاومت این ورق استیل نسبت به موارد مشابه خود مانند ورق استنلس با گرید ۳۰۴ بسیار بیشتر بوده و به همین دلیل از آن در ساخت دیگ های صنعتی استفاده می شود.

این ورق مقاومت شگفت انگیزی در برابر درجه حرارت بسیار زیاد دارد. همچنین باید به خواص مکانیکی آن نیز اشاره کنیم که به وجود ۲ تا ۳ درصد عنصر مولیبدن در آن ارتباط دارد. این عنصر از مقدار نقطه جوش و نقطه ذوب بالایی برخوردار است، به همین جهت می توان نقش آن را در ساختار این ورق استیل، مؤثر دانست.

استفاده از ورق استیل ۳۱۶ در ساخت دیگ پخت

این آلیاژ به ورق استنلس ضد اسیدی شهرت دارد که این امر با ترکیبات موجود در آن مرتبط است. وجود درصد مشخصی از نیکل، کروم و عنصر مولیبدن در این محصول، اهمیت آن را در ساخت دیگ های صنعتی یا دیگ پخت مشخص می کند.

همان طور که اشاره کردیم ورق استنلس با گرید ۳۱۶ در برابر تغییر شکل انعطاف پذیری خوبی از خود نشان می دهد. همین امر کافی است تا از آن در ساخت دیگ پخت استفاده شود. همچنین ویژگی هایی مانند ضد ساییدگی، مقاومت در برابر حرارت زیاد، قابلیت ضدزنگ، قابلیت جوشکاری و… کاربردی بودن ورق استیل ۳۱۶ را برای ما روشن می کنند. صنعتگران برای ساخت مخازن دیگ پخت از متریال مختلفی مانند ورق استنلس با گرید ۳۱۶ استفاده می کنند.

کاربرد ورق استیل ۳۱۶

ساخت دیگ صنعتی و تولید قطعات کوره

قابل استفاده در ساخت مخازن

تجهیزات دارویی

مبدل های حرارتی

قابل استفاده در تولید قطعات موتور جت

تجهیزات شیمیایی

تجهیزات مربوط به عکاسی

و…

قیمت ورق استیل ۳۱۶

در حال حاضر قیمت آلیاژهای فلزی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نرخ ارز یکی از مهمترین فاکتورها در قیمت گذاری انواع مختلف این آلیاژ است. با توجه به نوساناتی که در خصوص نرخ ارز به وجود می آید، نمی توان قیمت ثابتی برای این فلزات کاربردی تعیین کرد.

عامل بعدی، قیمت جهانی آهن و قیمت فلزات مهمی مانند نیکل یا کروم است.

گرید یا ضخامت ورق از دیگر عواملی است که بر روی قیمت کلی آن تأثیر بسیاری دارد. این آلیاژ با توجه به ضخامت کم یا زیاد، قیمت گذاری می شود. توجه داشته باشید که ضخامت نازک به معنای قیمت کمتر نخواهد بود.

جنس و نوع ورق. همان طور که اشاره کردیم انواع ورق استنلس با اشکال و گریدهای متفاوتی تولید می شوند. به عنوان مثال قطعا قیمت ورق استیل ۳۱۶ با گرید ۴۳۰ متفاوت خواهد بود.

همچنین میزان بار شما نیز بر قیمت کلی تعداد آلیاژهای خریداری شده، تأثیرگذار است.

شرکت فلزات رنگین

مجموعه تخصصیفلزات رنگین، یکی از باسابقه ترین شرکت ها در خصوص واردات انواع ورق استیل در ایران است. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت با بهترین کیفیت و ضمانت اورجینال بودن در اختیار کاربران قرار می گیرند. مهمترین اصل برای مدیران و کارکنان این مجموعه جلب و حفظ رضایت مشتری است.

انواع ورق استنلس با گرید مختلف به صورت شیت فابریک، شیت برشی، پلیت، کویل و… توسط این شرکت ارائه می شود. در کوتاه ترین زمان ممکن شما می توانید آلیاژ مورد نظر خود را با گرید و ابعاد مختلف از شرکت فلزات رنگین تهیه کنید.

شرکت فلزات رنگین تلاش کرده تا با توجه به این فاکتورها همواره رضایت مشتری را با ارائه خدماتی متفاوت جلب کند. اگر قصد مشورت جهت خرید ورق استیل ۳۱۶ را دارید، می توانید با برقراری ارتباط تلفنی با کارشناسان این مجموعه نسبت به قیمت روز، اطلاعات لازم را کسب کنید.