به گزارش کنکاش فردا، مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشر شده در یکی از روزنامهها با عنوان «صمت زیر فشار قدرتهای پشت پرده» جوابیهای منتشر کرد.
در این جوابیه آمده است: موضوع واردات خودرو مساله ای نیست که وزارت صمت بخواهد به تنهایی درباره آن تصمیمگیری کند. نظر نمایندگان مجلس نیز در خصوص واردات که باید متناسب با نیاز مردم انجام شود درست است، براین اساس باید میزان تولید داخل اندازه گیری شود و میزان کمبود عرضه متناسب با تقاضا نیز شناسایی شود، همچنین باید فاصله بین تقاضا و عرضه در بازار داخل با استفاده از واردات انجام شود.
قابل ذکر است که چگونگی تامین ارز مورد نیاز موضوعی نیست که وزارت صمت بتواند درباره آن تصمیم گیری کند که این مورد مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی است. البته تولید کنندگان داخلی با واردات خودرو موافق هستند، زیرا در صورتی که عرضه در بازار به میزان کافی انجام شود واسطهگری نیز حذف خواهد شد و ارزش تولید داخل با این روند شناخته می شود و تولیدکنندگان داخلی میتوانند متناسب با قیمت خودروهای وارداتی خودرو خود را به فروش برسانند.
هم اکنون قیمت خودروهای تولید داخل در مقایسه با خودروهای وارداتی پایین است، بنابراین اگر شرایطی ایجاد شود که خودرو وارد شود این موضوع منجر به افزایش قیمت خودروی داخلی توسط تولیدکننده می شود، در این صورت به تولید هم کمک خواهد شد.
البته راهکار افزایش کیفیت خودروها فقط با ابزار واردات نیست. برای افزایش کیفیت خودرو وزارت صمت برنامه بلندمدتی دارد و نمی توان انتظار داشت خودروهایی که در داخل تولید می شوند و در بخشی از آنها کیفیت محصولات پایین است در مدت کوتاهی کیفیت افزایش پیدا کند.
قسمتی از کیفیت محصولات داخلی به پلتفرم آنها مربوط میشود، زیرا این پلتفرمها قدیمی هستند و در حال حاضر در خودروسازیها پلتفرم های جدیدتری وجود دارد که برنامه وزارت صمت افزایش تولید بر روی این پلتفرم ها است و همچنین توسعه پلتفرم های جدید در صنعت خودرو و دست یافتن به پلتفرم های جدید با کیفیت بالا نیازمند زمان است و این مهم در وزارتخانه در حال انجام است.
همچنین برای افزایش کیفیت محصولات آزمون های کنترلی بیشتری به خط تولید اضافه خواهد شد. به عنوان مثال آزمون پیمایش و قابلیت اطمینان به صورت عمده در خودروسازی ها اجرا خواهد شد و اشکالات این محصولات شناسایی می شود که بنابراین به محصولات با کیفیت بهتر دست خواهیم یافت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
علیرغم آنکه شرکتهای دنیا بر پیچیدگیهای ساخت تراشهها فائق آمدند، ولی همچنان گرد و غبار بزرگترین دشمن آنها محسوب میشود و از این رو با مکانیزه کردن خط تولید درصدد غلبه بر این دشمن کوچک برآمدهاند.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام تیم استقلال به تیم «استقلال خلیج فارس» خبر داد.
به گزارش کنکاش فردا، اطلاعات منتشر شده در خصوص جزئیات واریز مطالبات جاری، سنواتی و حق تقدم سهامداران در هفته اول اردیبهشت ماه امسال نشان میدهد که در این بازه زمانی، ۹ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم ۷۵۶ هزار و ۸۱۰ سهامدار را که شامل ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان میشود را […]
به گفته مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران سرمایه صندوق ضمانت صادرات ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است.
دیدگاه بسته شده است.