به گزارش کنکاش فردا، به نقل از روابط عمومی مدیران خودرو ، آریزو ۵ EV یا برقی را مدیران خودرو به بازار ایران معرفی کرد، سدانی که حالا به اولین خودرو برقی با پلاک ملی در ایران تبدیل شده است. اما چرا مدیران خودرو قدم در مسیر انرژیهای سبز گذاشته است؟
کمک به نجات زمین؛ ترند جهانی گرمایش زمین بحرانی جهانی است که امروزه همه کشورها را به خود مشغول و تلاش برای مقابله با آن را به ترندی جهانی به خصوص برای خودروسازان تبدیل کرده است. این گرمایش، ناشی از اثر گلخانهای است که در آن کربن و سایر آلایندههای خروجی از خودرو نقشی اساسی دارند. از آنجایی که خودروهای برقی نظیر آریزو ۵ EV تماماً با نیروی برق کار میکنند و نیازی به سوختهای فسیلی ندارند، قدمی بزرگ برای نجات زمین در آینده بهحساب میآیند. در نتیجه معرفی آریزو ۵ برقی از سوی مدیران خودرو را میتوان قدمی در راستای ترند جهانی بر پایه نیاز آن دسته از مصرفکنندگان که محافظت از زمین را اولویت خود میدانند، دانست.
هزینه نگهداری کمتر، تکنولوژی و راحتی برای آینده خودروهای برقی نه تنها نیاز به مصرف سوختهای فسیلی ندارند بلکه بهطور کلی هزینه نگهداری کمتری را هم به مالکان خود تحمیل میکنند. چطور؟ موتور خودروهای برقی به کمک یک باتری لیتیومی کار میکند و در آن دیگر خبری از فرایند احتراق سوخت نیست. بنابراین در خودروهای برقی تعویض روغن، تعویض قطعات موتور، ساییدگی، پارگی و … به کلی حذف میشود و از این رو نگهداری از خودروهای برقی مانند آریزو ۵ EV بسیار مقرون به صرفهتر از خودروهای بنزینی است. این خودروها بهسادگی توسط برق خانگی شارژ میشوند و از طرف دیگر، به دلیل علاقه صنایع حوزه فناوری به آنها، آیندهای بسیار جذاب از لحاظ بهروزرسانی با تکنولوژیها و نرمافزارهای گوناگون را دارند و حرکت در مسیر آینده را سریعتر میکنند.
مدیران خودرو و پیشتازی در عرصهای جدید مدیران خودرو اگرچه بهواسطه سالها حضور در کنار مردم ایران در شرایط گوناگون، خدمات پس از فروش و شبکه گسترده نمایندگیها و ارائه محصولات مدرن و تکنولوژی محور، نامی شناختهشده و محبوب در میان مردم ایران بهحساب میآید اما این شرکت تلاش برای پیشرو بودن را همواره سرلوحه خود میداند. تلاشی که این بار در حوزه انرژیهای نو میتوان آن را با محصولاتی نظیر آریزو ۵ برقی، نخستین خودرو برقی با پلاک ملی و همچنین محصولات PHEV بهوضوح مشاهده کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی تعاونیهای عشایری باید توزیع و بازاریابی محصولات تولیدی جامعه عشایری باشد، گفت: امسال ۵۰۰ روستابازار راه اندازی می شود.
سفیر ژاپن در ایران، پروژه «بهتاب۲» را سمبل همکاریهای دو کشور برشمرد و گفت: ژاپن آماده است تا در موضوعات تغییر اقلیم و محدودیت منابع آبی نیز همکاریهایی با ایران تعریف کند.
رییس سازمان ملی بهرهوری گفت: میزان اتلاف انرژی و سالمندی دو بحران اصلی کشور در ۱۰ سال آینده هستند؛ در شاخص شدت انرژی رتبه اول دنیا را داریم و باید برای بهبود شرایط فکری کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از ارتقای ۱۱ درصدی ظرفیت تولید کارخانه آهنسازی این مجتمع بزرگ فولادی با استفاده از اقدامات ابتکاری، فناورانه و دانش بنیان به منظور ظرفیتسازی در مسیر دستیابی به قله جهش تولید خبر داد.
دیدگاه بسته شده است.