به گزارش کنکاش فردا، «سید مجتبی خیام نکویی» در کمیته روستایی و عشایری گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود که امروز این رقم بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تن رسیده است که نشان میدهد علیرغم اینکه معادله جمعیت روستایی و شهری ما برعکس شده، اما افزایش تولید داشتهایم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در گذشته ۷۴ درصد جمعیت روستایی و ۲۶ درصد جمعیت شهری داشتیم که اکنون این رقم در جمعیت شهری به ۷۶ درصد و در روستایی به ۲۴ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: در ارتباط با کل پیشرفت فعالیتهای روستایی و عشایری سوابق آن در حوزه آموزش و ترویج کشاورزی به وضوح دیده میشود تا جایی که باید روستاهای نقش آفرین معرفی شوند.
خیام نکویی گفت: این حسن نیست که ما روستاها را به شهر تبدیل کنیم و قوانین شهری را بر آن حاکم کنیم؛ زیرا در مواردی روستاها به دلیل جادهسازی و دریافت سایر خدمات شهری دیگر امکان نگهداری دام و طیور و آبزیان و یا سایر تولیدات کشاورزی در بافت روستایی را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه بافت روستایی نباید تغییر کند پیشنهاد داد: طرحهای ما باید الگویی متناسب با روستاها باشد.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی مردم پنیر بلغاری و دانمارکی مصرف میکردند، اما جهاد سازندگی با ایجاد مراکز جمعآوری شیر خام توانست به صنعت لبنیات در تولید بیش از ۴۰۰ نوع پنیر در کشور تولید و صادر کند.
وی با بیان اینکه زمانی شیر خام مازاد تولیدی روستاهای کشور از بین میرفت، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته اولین کارخانه پنیر یو اف در گلپایگان ایجاد شد و اکنون دهها کارخانه تولیدات محصولات لبنی در کشور داریم؛ بنابراین در روستاها باید مبانی ما تولیدات کشاورزی باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس رزمایش نظارت بر عرضهکنندگان سموم کشاورزی در این استان با هدف پیشگیری از توزیع سموم غیرمجاز و ساماندهی زنجیره توزیع و عرضه آفت کش ها آغاز شد.
مدیر عامل گروه پترو پارس گفت: در راستای کاهش ناترازی گاز کشور، تولید و بهرهبرداری از هفتمین چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی در آستانه فصل سرما آغاز شد.
مجری طرح مواد و عناصر معدنی حیاتی و راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان برای تامین مواد معدنی حیاتی و راهبردی کشور، پنج راهکار را طی امسال اجرایی کرده است.
یکی از مهمترین پیشنیازهای ترقی و پیشرفت بنگاههای اقتصادی در فضای رقابتی کسبوکار امروز، تولید کالاها و محصولات رقابتپذیر و با کیفیت بالا است. کیفیت محصول، همواره عاملی برای اعتبار بخشیدن به جایگاه برند سازمانی در ذهن مشتریان و جلب رضایت آنها محسوب میشود. از این رو، شرکت جهان فولاد سیرجان در سالهای اخیر بر ارتقای کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای بینالمللی و همراستا با انتظارات مشتریان متمرکز شده است. گستردگی زنجیره ارزش در این مجموعه که به عنوان مزیت رقابتی ارزشمندی نیز تلقی میشود، بر اهمیت حفظ و ارتقای کیفیت محصول میافزاید. بنابراین راهبردهای این شرکت در سالهای اخیر به سمت مدیریت کیفیت کارآمدتر و جامعتر هدایت شدهاند. دریافت گواهینامهها و استانداردهای ملی و بینالمللی، مهر تاییدی بر کیفیت محصولات این شرکت است. شرکت جهان فولاد سیرجان با توجه به توانمندی در تولید محصولات باکیفیت و چشماندازهای خود، طرحهای افزایش ظرفیت تولید و توسعه سبد محصول را در دستور کار دارد و با بهرهبرداری از این طرحها و عرضه محصولات باکیفیت، نقش و جایگاه این شرکت در بازار داخلی و بینالمللی ارتقا مییابد.
دیدگاه بسته شده است.