به گزارش کنکاش فردا، در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۵۵۸ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۵۱۶ واگن باری نو، ۱۲ دستگاه لکوموتیو نو، پنج دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، هشت واگن مسافری نو و ۱۷ واگن مسافری بازسازی شده است.
این تعداد ناوگان ۱۰۰ درصد در شرکت های داخلی تولید شده است.
بهرهبرداری از ۹۳ لکوموتیو جدید و بازسازی شده در دولت سیزدهم
مدیرکل نیروی کشش راه آهن از بهرهبرداری ۹۳ لکوموتیو نو و بازسازی شده و ورود آن به شبکه ریلی طی دولت سیزدهم خبر داد.
«هادی یارجی» در مراسم بهرهبرداری از ۵۵۸ ناوگان جدید نو و بازسازی شده مسافری و باری تولید داخل که در ایستگاه راهآهن تهران برگزار شد، اهم فعالیتهای اداره نیروی کشش طی دولت سیزدهم را تشریح کرد.
یارجی گفت: طی فعالیت دولت سیزدهم، ۹۳ لکوموتیو نو و بازسازی شده وارد شبکه ریلی شد و هماکنون نیز در حال خدمت و در سیر اند.
وی تاکید کرد: فقط طی ۶ ماه گذشته، ۱۷ لکوموتیو وارد شبکه ریلی شد که از این تعداد ۱۲ دستگاه لکوموتیو نو و پنج لکوموتیو بازسازی شده اند.
مدیرکل اداره نیرو کشش راهآهن تاکید کرد: طی دولت سیزدهم، اقدامات گستردهای به همت مدیرعامل راهآهن در جهت تعمیرات و نگهداری لکوموتیوهای انجام شد.
یارجی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم این گلوگاه مهم را با مشارکت تولید داخل برطرف کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ناوگان موضوع نخست شبکه حمل و نقل ریلی کشور است، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه بتوانیم این گلوگاه مهم را در صنعت ریلی رفع کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
از شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که عنوان سومین فولادساز برتر کشور را یدک میکشد، میتوان به عنوان یکی از مظاهر تجلی جهش تولید در کشور یاد کرد. این شرکت در سالهای اخیر و به رغم همه محدودیتهای انرژی و قطعیهای برق و گاز، به شکلی پایدار در مسیر رشد تولید حرکت کرده است که این مسئله در کنار تلاشهای صورتگرفته در حوزه ارتقای کارآمدی فرایندها و بهروزرسانی فناوریها، موجب افزایش بهرهوری و سودآوری این شرکت شده است؛ به نحوی که این کشور در حال حاضر سومین فولادساز برتر کشور به لحاظ سودآوری به شمار میآید. در واقع در شرایطی که فولادسازان بزرگ کشور متاثر از محدودیتهای مصرف برق و گاز با کاهش تولید مواجه شدهاند، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش توانسته است با برنامهریزی تولید و به حداقل رساندن آسیبهای ناشی از چالش مذکور، به شکلی پیوسته در مسیر رشد تولید حرکت کند. نتیجه این امر، افزایش ۹۳ درصدی سود سهام این شرکت و تبدیل شدن نماد «کاوه» به نمادی جذاب برای سرمایهگذاری در بورس اوراق بهادار است.
شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری تنها تولیدکننده ورق گالوانیزه خودرو در کشور به شمار میآید که در سالهای اخیر با تولید این محصول توانسته است در تامین نیاز بازار داخلی نقشآفرین باشد. با این حال، افزایش واردات انواع ورقهای پوششدار از جمله ورق گالوانیزه، در صورتی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد، به چالشی برای این شرکت تبدیل شده است. در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۳۶ هزار تن ورق در بورس عرضه شد اما ۵۴ درصد از این مقدار مورد معامله قرار گرفت. این مسئله نه تنها فروش و درآمدزایی شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری را تهدید میکند بلکه تامین مواد اولیه این شرکت را نیز دشوارتر خواهد کرد. در چنین شرایطی که واردات ورق گالوانیزه تبعات جبرانناپذیری برای تولیدکنندگان این محصول به همراه دارد، نظارت، کنترل و برنامهریزی دقیقتر بر واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی امری ضروری به نظر میرسد.
به پیشنهاد وزارت اقتصاد سهام دولت در ۹ شرکت از طرف سازمان خصوصی سازی واگذار و منابع حاصل به حساب خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد.
به گفته وزیر صمت یکی از ابزارهای تولید خودروی اقتصادی در کشور واردات خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت است تا زمینه برای رقابت خودروسازان داخلی ایجاد شود.
دیدگاه بسته شده است.