تامین ارز صنایع و حمل و نقل خودرو به ۲٫۱ میلیارد دلار رسید

از ابتدای فروردین تا 15 تیرماه سال جاری 2 میلیارد و 190 میلیون دلار ارز برای صنایع حمل و نقل خودرو تامین شده است.
به گزارش کنکاش فردا،  بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۱۵ تیرماه امسال، ۱۹ میلیارد و ۱۲۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.
در این گزارش به میزان تامین ارز بخش صنایع نیز اشاره شده که حاکی از آن است از ابتدای امسال تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک معادل یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار، صنایع معدنی معادل ۷۶۷ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید معادل ۸۵۹ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۴۷۳ میلیون دلار بوده است.
سایر کالاها در بخش صنایع ۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده است که براین اساس در مجموع میزان ارز نیمایی تامین شده برای صنایع ۱۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار و میزان ارز واردات در مقابل صادرات که از ابتدای سال تا ۱۵ تیرماه سال جاری به صنایع تعلق گرفته است ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون دلار بوده است. در مدت یاد شده میزان ارز تامین شده واردات در مقابل صادرات برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۸۵۵ میلیون دلار بوده که با توجه به یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار ارز نیمایی تامین شده برای این بخش در مجموع صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده است. صنایع تجهیزات برق و الکترونیک در مدت یاد شده ۱۶۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که بر این اساس این بخش از صنعت در مجموع یک میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده است. بخش ماشین آلات و تجهیزات تولید نیز از ابتدای امسال تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده است. منسوجات و پوشاک در مدت یاد شده ۴۷۳ میلیون دلار ارز نیمایی و ۳۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که بر این اساس تامین ارز این بخش از صنعت به ۵۰۷ میلیون دلار رسیده است.سایر بخش‌های صنعت نیز در مدت یاد شده یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند.براساس اعلام بانک مرکزی در مجموع میزان تامین ارز صنایع (نیمایی و واردات در مقابل صادرات) از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون دلار بوده است.