بررسی موضوع انتقال آب؛ فردا در مجلس

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس فردا یکشنبه در جلسه مشترکی با حضور رئیس مجلس و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی موضوع انتقال آب‌های بین حوزه‌ای را بررسی می‌کنند.

به گزارش کنکاش فردا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته علاوه بر بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و همچنین انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق، جلساتی نیز با حضور مسئولان و اعضای کابینه دارند.
بر این اساس اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی این هفته، روند اجرایی سامانه املاک و اسکان را با حضور وزیر راه و شهرسازی و نحوه اجرای بند‌های دستورالعمل گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی (FATF) را با حضور وزیر اموراقتصادی و دارایی بررسی می‌کنند همچنین نشستی هم با وزیر کشور خواهند داشت.
اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز علاوه بر مشکلات و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، گزارش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص آب‌های ژرف و همچنین گزارش رئیس دفتر تبلیغات اسلامی را استماع می‌کنند.
اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی آخرین اقدامات اجرایی شدن سامانه‌های مرتبط با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و همچنین قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده را بررسی می‌کنند.
کمیسیون انرژی نشست مشترکی با رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درخصوص عملکرد و نقش هلدینگ‌های انرژی این مجموعه در حوزه انرژی کشور دارد و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و اعضای کمیسیون صنایع و معادن هم ادامه بررسی طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد را با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت را در دستور دارند.
وزرای نیرو و نفت و جهاد کشاورزی نیز جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان میهمان کمیسیون‌های انرژی، عمران و کشاورزی خواهند بود و کمیسیون فرهنگی نیز با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برنامه‌های این ستاد را بررسی می‌کند.