آغاز آبرسانی به بیش از ۷ هزار روستا در روزهای آینده

محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به فعالیت‌های گسترده شورای جهاد آبرسانی در مدت بسیار کم، گفت: طرح آبرسانی به هفت هزار و ۱۶۸ روستا در کشور طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

به‌ گزارش کنکاش فردا، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو شامگاه گذشته(چهارشنبه) در پنجمین جلسه شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو افزود: حضور افراد خبره و کارآمد در این شورا، باعث فعالیت دقیق‌تر آن می‌شود.

وی ادامه داد: شورای جهاد آبرسانی به عنوان یک منبع اطلاعات، باید توانایی ارائه گزارش جامع از آخرین وضعیت روستاها در دو زمینه کمی و کیفی را داشته باشد که این مهم به طور قطع اجرایی خواهد شد.

وزیر نیرو اقدام شورای جهاد آبرسانی را در موضوع شناسایی روستاها، اعضای مجمع خیرین، گروه‌های جهادی و انعقاد قرارداد آبرسانی و غیره طی این مدت کوتاه، مثبت ارزیابی کرد.

محرابیان آبرسانی به مناطق روستایی سخت‌گذر را یکی از اقدام های مهم و پیچیده دانست.

رییس شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به تامین اعتبار آبرسانی روستاها در بودجه ۱۴۰۱، بر تمرکز ویژه شرکت آب و فاضلاب بر پروژه‌های حساس آبرسانی روستایی تاکید کرد.

وی با تاکید بر جذب کمک‌های مردمی در حوزه آبرسانی روستایی، از امضای قراردادهای مختلف با گروه‌های جهادی و مجمع خیرین طی هفته‌های پیش‌رو خبر داد.