به گزارش کنکاش فردا؛ آقای محمدعلی تیموری افزود: با توجه به شرایط خاصی که در سالهای گذشته در حوزه صنعت و بازار خودروی کشور به وجود آمده، خودرو به کالا و محصولی سرمایهای تبدیل شده، از این رو لازم است تا همه تمرکز خود را روی اجرای برنامههای وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحقق هدفگذاریهای صورت گرفته در این بخش قرار دهیم.
وی با بیان اینکه کاهش خودروهای ناقص در پارکینگهای سایپا را به صورت شبانهروزی دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: برای عملی شدن این برنامه و همچنین تحقق هدف گذاریهای صورت گرفته در بحث افزایش میزان تولید، به همراهی و تقویت زنجیره تامین نیاز مبرم داریم؛ از این رو، ۸۰ درصد توان مالی و غیرمالی ما باید به سمت زنجیره تامین سوق داده شود.
تیموری ادامه داد: بعد از زنجیره تامین، باید به زنجیره عرضه که حوزه فروش و خدمات پس از فروش را شامل میشود، توجه ویژهای داشته باشیم؛ چرا که این بخش از گروه، در ارتباط مستقیم با مردم هستند و نوع عملکرد آنها تاثیر زیاد و تعیین کنندهای بر تصویر ذهنی جامعه و رضایت آنها از سایپا خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه کمبود قطعات در سطح نمایندگیهای سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی خواهد داشت و میتوان با تامین به موقع، به اندازه و باکیفیت قطعات، زمینههای افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مشکلاتی که همواره صنعت خودرو ایران را با مشکل مواجه کرده، تولید محصول با میزان کم یا متوسط است که در خودروسازان برتر دنیا، امری نکوهیده و فراموش شده است.
تیموری اضافه کرد: اگر تولید یک محصول اقتصادی نباشد، نمیتوانیم کیفیت بیشتر و قیمت تمام شده کمتر را در آن انتظار داشته باشیم؛ بنابراین اقتصادی کردن میزان تولید هر یک از محصولات یکی از برنامههای اصلی ما خواهد بود و در طراحی و تولید محصولات جدید نیز این موضوع شرط اصلی به حساب میآید.
وی گفت: یکی از راهکارهایی که برای تولید اقتصادی محصولات مدنظر ماست، همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که میتواند با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای صنعت قطعه سازی در کشور اشاره کرد و افزود: ما در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم، اما پاشنه آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده که البته با فراگیر شدن خودروهای اتوماتیک، مشکل گیربکس نیز اخیرا به آن اضافه شده است که این موارد باید با یک برنامهریزی کامل و عملیاتی، در کوتاه مدت برطرف شود.
تیموری با بیان اینکه هیچ نگرانی برای اعطای مسئولیتهای بیشتر به قطعه سازان کشور نداریم، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، مشارکت و همراهی قطعه سازان از مراحل اولیه طراحی محصولات جدید است، زیرا اگر قطعهساز از آغاز کار، در جریان طراحی و ویژگیهای محصول قرار نگیرد و نظرات خود را اعلام و اعمال نکند، به اتلاف وقت و هزینههای زیاد منجر خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد گفت: کارخانه کلافسازی با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن کلاف فولادی، به رغم چالشها و موانع متعدد از جمله تحریم، مشکلات مالی و انتقال فنآوری که در مسیر هفت ساله ساخت با آنها مواجه بودیم، با پیشرفت صد درصدی تا پایان دیماه امسال افتتاح میشود.
طی معاملات امروز بورس انرژی ایران، برای نخستینبار سوخت سبز در این بورس به فروش رسید.
روسیه در ۲ تا سه سال آینده به رهبر جهانی استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل میشود.
جزئیات سند ساماندهی رمزارزها در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور بررسی و اهداف و سیاست های این سند به تصویب رسید.
دیدگاه بسته شده است.