به گزارش کنکاش فردا، سرهنگ عین الله جهانی در پاسخ به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان گفت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی ج.ا.ا در تصادفات زنجیرهای حدود ۶۰ خودرو در محور بهبهان به رامهرمز، ضمن بررسی صحنه تصادف مواردی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام کردند.
وی افزود: در این گزارش اولا غالب خودروها دارای مدل بالای سال ۱۳۹۱ بوده اند. در ثانی شدت تصادفات مبین سرعت بالای این خودروها در زمان بروز تصادفات بوده که بر هر بیننده ای حتی غیر کارشناس واضح و مبرهن است.
جهانی تصریح کرد: ثالثا در تصادفات زنجیرهای، وسایل نقلیه پشت سر همدیگر، یعنی آسیب موثر به جلوی تمام وسایل نقلیه درگیر حادثه بوده و طبیعی است که با ورود ضربه ناحیه جلوی خودرو باید ایربگ ها عمل می کردند و عجیب اینجاست که دبیر انجمن خودروسازان، ضربه را برای همه خودروها از عقب آنها بیان کرده اند. در حالیکه خودرویی که در این تصادفات از عقب آسیب دیده قبل از آن با قسمت جلو ، به ماشین جلویی برخورد کرده است و باید ایربگ ها عمل می کردند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: رابعا عمل نکردن ایربگ ها فقط در این تصادفات نبوده و یا انفجاری که در یکی از خودروها در این حادثه شاهد بودیم، صرفاً معطوف به این تصادف زنجیره ای نبوده و بارها بارها شاهد این نقایص فنی و ضعف ایمنی خودروها بودهایم.
وی گفت: بنابراین انتظار بر این است که به جای پاسخ های غیر فنی و غیر منطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی با اینگونه نگرش ها، شایسته است همه و همه به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن عمل به وظایف، گامی را برای ایمنی بیشتر مردم برداریم.
به گزارش ایرنا، برخورد ۶۰ دستگاه خودرو در جاده بهبهان در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه پنج کشته و ۴۱ مصدوم برجای گذاشت.
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره این حادثه و در واکنش به سخنان سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور که گفته بود ایربگ هیچ کدام از خدوروها در این حادثه باز نشده، با اعلام اینکه ۱۵ خودروی حادثه دیده در این حادثه متعلق به ایران خودرو و ۲۳ خودرو برای شرکت سایپا بوده است، گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از عقب دچار حادثه شده اند.
وی افزود: افزود: در بخش خودروهای سایپا دو وانت نیسان، سه خودروی پیکاپ، سه خودروی ال ۹۰ و ۱۵ پراید درگیر حادثه شدهاند. در مجموع عدم آسیب دیدگی خودروهای ال ۹۰ از روبو باعث شده تا ایربگهای آنها عمل نکند. از میان ۱۵ خودروی پراید هم ۱۱ خودرو به دلیل سال ساخت تولید فاقد ایربگ بودند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: میزان حفاری های اکتشافی ایمیدرو به همراه شرکت های زیرمجموعه در سال گذشته به ۶۷۰ هزار متر رسید. این رقم بیشترین عملکرد ایمیدرو در حفاری های اکتشافی است که تاکنون به ثبت رسیده است.
به گزارش کنکاش فردا، حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۷.۸۴ میلیارد دلار رسید که ۳۴.۳۹ درصد کاهش داشته است. ارزش حجم کل در امور مالی غیر متمرکز، در حال حاضر، ۶.۰۲ میلیارد دلار است که ۸.۸۸ درصد از کل حجم بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بوده و حجم […]
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون بهترین مدل و روش تجمیع سرمایههای خُرد مردمی و تبدیل آنها به تولید و اشتغال است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.
رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره لزوم سرمایه گذاری جدید در حوزه معادن کشور گفت: بخش معدن از اکتشاف تا استخراج و فرآوری، صنایع پایین دستی و زنجیره معدنی نیاز به سرمایه گذاری دارد تا از خام فروشی فاصله بگیرد.
دیدگاه بسته شده است.
Sorry. No data so far.