بیت کوین بسیار صعودی است

بیل میلر، سرمایه گذار کهنه کار و مدیر صندوق سرمایه گذاری توضیح می دهد که چرا فکر می کند در حال حاضر« بیت کوین بسیار صعودی است». میلر خاطرنشان کرد:روسیه تقریباً ۵۰ درصد از ذخایر ارزهایی که در اختیار دارد از آن کشورهایی است می خواهند به آنها آسیب بزنند و این مسیر را برای صعود بیت کوین هموار میکند.

به گزارش کنکاش فردا، بیل میلر، سرمایه گذار مشهور، در مصاحبه ای با CNBC در مورد چشم انداز کریپتو در بحبوحه جنگ بین روسیه و اوکراین صحبت کرد. او بنیانگذار Miller Value Partners است و در حال حاضر به عنوان رییس و مدیر ارشد سرمایه گذاری آن فعالیت می کند. او صندوق‌های فرصت سهام و استراتژی درآمد شرکت را مدیریت می‌کند. قبل از Miller Value Partners، او یکی از بنیانگذاران Legg Mason Capital Management بود.

پس از حمله روسیه به اوکراین، تعداد فزاینده ای از کشورها تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند. این باعث شده است که روبل روسیه و سهام شرکت های روسی که در خارج از کشور فهرست شده اند، سقوط کنند. اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت: «ما دارایی های بانک مرکزی روسیه را فلج خواهیم کرد. این باعث مسدود شدن نقل و انتقالات آن می شود و بانک مرکزی روسیه نمی‌تواند دارایی های خود را نقد کند.»

میلر توضیح داد: « در حال حاضر روسیه ۱۶ درصد از ۶۴۰ میلیارد دلار ذخایر خود را به دلار دارد. آنها ۳۲ درصد به یورو دارند. بنابراین آنها تقریباً ۵۰ درصد از ذخایر خود را به ارزهایی دارند که از آن کشورهایی کنترل می شود که می خواهند به آنها آسیب برسانند. وی توضیح داد: این موقعیت خوبی برای روسیه نیست. آنها ۲۲ درصد طلا دارند و این تنها بخشی از ذخایر آنهاست که سایر کشورها نمی توانند آن را کنترل کنند.

سرمایه‌گذار میلیاردر اظهار داشت: «بنابراین من فکر می‌کنم اگر افراد در کشوری که ارز غیرذخیره‌ای دارد مانند روسیه ممکن است به این فکر کنند: «می‌دانی، شاید بتوانیم چیز دیگری داشته باشیم. چیزی که کشورهای دیگر نمی توانند به آن آسیب برسانند و در برابر تورم محکم است. وی نتیجه گرفت:

من فکر می کنم این برای بیت کوین بسیار خوب است

میلر به صحبت در مورد سایر رمزارزها ادامه داد. او افزود: «بقیه رمزارزها متفاوت است. “من فکر می کنم بیت کوین منحصر به فرد است و بقیه رمزارزها باید به عنوان سرمایه گذاری های ریسک دار در نظر گرفته شوند زیرا همه آنها سعی در حل مشکلات دیگری دارند.”

این سرمایه گذار مشهور مدت زیادی است که دیدگاه صعودی به بیت کوین دارد. وی در ماه فوریه گفته بود: بیت کوین موقعیت بسیار بزرگی دارد و همچنین آن را به طلای دیجیتال از نظر محافظت در برابر تورم تشبیه کرد. وی همچنین بیت کوین را “بیمه ای در برابر فاجعه مالی” نامید.