به گزارش کنکاش فردا، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای سهشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات محورهای مواصلاتی اردستان با بیان اینکه اعتبار سازمان راهداری در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که جوابگوی خرابی راهها نیست، افزود: در برخی موارد هم استقبال نکردن پیمانکاران باعث کندی کار شده است.
وی با اشاره به اینکه طی تفاهمنامه منعقد شده با استانداری اصفهان در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۴۰ درصد منابع استانی و ۶۰ درصد منابع ملی برای راههای این استان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته صددرصد رشد داشته است، ادامه داد: هماکنون ۳۲۰ میلیارد تومان از منابع ملی برای طرحهای راهداری استان تأمین شده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار داشت: ۳۰۰ طرح راهداری در برهه کنونی با حجم قراردادی نزدیک به یکهزار میلیارد تومان در اصفهان فعال است.
وی با اشاره به اینکه راههای استان اصفهان از نظر خرابی در رتبه نخست کشور است، اضافه کرد: نزدیک به هزار کیلومتر از راههای اصلی استان نیازمند روکش است و مرمت این میزان راه پنج برابر اعتبار کنونی نیاز دارد که طی یکی ۲ سال قابل اجرا نیست و تلاش میشود در سال جاری اجرای روکش آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راههای استان به پایان برسد.
اکبری با بیان اینکه روکش آسفالت ترانزیت محور بادرود به اردستان و نایین با وجود تامین منابع مالی تا چهار بار مناقصه موفق به انتخاب پیمانکار نشد، افزود: پس از اجرای عملیات زیرسازی باند دوم زواره به اردستان آسفالت این محور انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی دارای اولویت اردستان برای روکش آسفالت گرم در مناقصه قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: روکش آسفالت کمربندی اردستان تکمیل و مرحله دوم روشنایی این محور نیز انجام خواهد شد.
استان اصفهان در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ دارد.
شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت و برخورداری از ۲ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلومتر آزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
پژوهشگران یک شرکت دانشبنیان زیر مجموعه مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تولید ماده اولیه انواع داروها موفق به صرفه جویی ارزی سالانه ۲۰ میلیون دلار شدند.
معاون وزیر کار به کارگاههایی که قوانین ایمنی را رعایت نمیکنند هشدار داد در صورتی که جان کارگران در آن واحدها در خطر باشد با کمک دادستان پلمب میشوند.
علیرغم آنکه شرکتهای دنیا بر پیچیدگیهای ساخت تراشهها فائق آمدند، ولی همچنان گرد و غبار بزرگترین دشمن آنها محسوب میشود و از این رو با مکانیزه کردن خط تولید درصدد غلبه بر این دشمن کوچک برآمدهاند.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام تیم استقلال به تیم «استقلال خلیج فارس» خبر داد.