انتقال بودجه گاز سیستان و بلوچستان منتفی شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در بحث بودجه گاز با پیگیری‌های استاندار، نمایندگان مجلس و مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتقال بودجه این حوزه منتفی شد.

به گزارش کنکاش فردا، مهرداد عرب‌اول روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال آینده توجه بیشتری به تحقق درآمدها خواهد شد تا شاهد رشد بیشتر استان باشیم.

وی افزود: منابع داخلی که در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد معمولاً در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان طرح موضوع نمی‌شود لذا در این شورا اعتباراتی که از محل درآمدهای عمومی بوده و در قانون بودجه است طرح می شود ولی برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع داخلی مثل موضوع اعتبار شرکت گاز صورت می‌گیرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتبارات مناسبی هم برای توسعه شبکه گاز در شهرهای استان با توجه به مکاتبه ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام دادیم در سال ۱۴۰۱ نیز دیده شد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار استان تا این لحظه بوده که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده تا پایان سال مالی فرصت داریم تخصیص بیشتری داشته باشیم.
عرب اول ادامه داد: آنچه که در لایحه بودجه سال مالی ۱۴۰۱ تعریف شده ارقام مناسبی به استان اختصاص پیدا کرده و اعتبارات، رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است.
وی بیان کرد: در حوزه آب، راه، انرژی و عمران شهری و روستایی استان به نسبت بقیه بخش‌ها نیاز به مساعدت بیشتری داشتند که اعتبار قابل توجهی به این حوزه‌ها اختصاص پیدا کرده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت مکلف است ۲۰ درصد اعتبارات متوازن‌سازی در مناطق کم برخوردار را برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی، قرارگاه مرکزی، جهاد سازندگی، محرومیت‌زدایی سپاه، ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه را در همان مناطق به آن‌ها اختصاص دهد تا سازمان‌های مذکور با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در مناطق کم برخوردار هزینه کنند.
وی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات ابلاغی از دی‌ماه تاکنون یک‌هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان بوده که در ۱۶ حوزه مصوب برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.
عرب اول افزود: در حوزه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مجموعاً ۷ مصوبه وجود دارد که مصوبه اول آن وضعیت عملکرد سازمان برنامه و بودجه استان درخصوص تامین منابع مالی پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری‌ بود که بر این اساس ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه‌ها و کریدورهای استان از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است‌.