کارخانه پتروشیمی گچساران سال آینده به بهره برداری می رسد

مدیریت عملیات سایت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این کارخانه ۸۵درصد است گفت: این طرح نیمه نخست سال آینده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش کنکاش فردا، غلام حسین معصومی مدیریت عملیات سایت پتروشیمی گچساران در حاشیه نشست با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیش بینی میزان فروش فرآورده های کارخانه پتروشیمی گچساران پس از بهره برداری ۳۶۰میلیون دلار برآورد شده است.
وی تصریح کرد که بیش از سه هزار نفر در مجتمع در حال احداث پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند.

به گفته معصومی این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۰ کیلومتر تامین می کند.

وی گفت : گاز متان مورد نیاز پتروشیمی گچساران به میزان ۵۳ هزارو ۹۰۰ متر مکعب در ساعت از خط سراسری تامین و همچنین برق آن به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین می شود.

وی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه پتروشیمی گچساران پس از بهره برداری با ایجاد یک تحول اقتصادی در رونق تولید، بهبود معیشت و رفاه مردم تاثیر بسزایی دارد.

محمدعلی غفاری افزود: وصول ارزش افزوده حاصل از فروش تولید این کارخانه بزرگ به افزایش میزان درآمدهای مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک شایانی خواهد کرد.

وی این پروژه را یک خدمت ماندگار دانست و تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد از لحاظ توسعه صنعتی یک منطقه محروم است و ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران در ایجاد اشتغال ، رونق تولید و سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین دستی از اهمیت ویژه ای برخورد دار است.‌