به گزارش کنکاش فردا، حسین پناهی دُرچه تهیهکننده و داور بین المللی حوزه انیمیشن، درباره شرایط اقتصادی این صنعت توضیح داد: بازار بزرگ انیمیشن در سالهای اخیر نه تنها دچار افت و رکود نشده بلکه کسبوکار در این صنعت به نقطه اوج خود رسیده است. به عنوان مثال میتوان به رکوردشکنی درون بیرون۲ به عنوان یک نمونه جدید اشاره کرد. استقبال گسترده از انیمیشنهای سینمایی و سریالی باعث شده تا شاهد حضور فعال کشورهای مختلف در این حوزه باشیم.
پناهی با اشاره به مهمترین بازارهای انیمیشن در دنیا گفت: در صنعت انیمیشن، دو بازار مشهور و تخصصی وجود دارد؛ یکی بازار annecy فرانسه و دیگری kidscreen آمریکا که در این دو بازار غیر از انیمیشن، محتوای دیگری عرضه نمیشود. فقط در بازار annecy فرانسه، ۱۷۴۰۰ نفر شرکت داشتند که ۶۵۰۰ نفر اعضای کمپانیها و استودیوهای تولید انیمیشن، تهیهکنندهها و پخشکنندهها بودند.بازار کشور ژاپن، بازار خاصی است. انیمه ژاپن که یک ژانر کاملا مستقل و با محتوا و زبان ژاپنی است، در این کشور تولید و پخش میشود و حتی پلتفرم انحصاری منحصر بهفرد خود را در دنیا دارد
وی افزود: در کنار جشنواره annecy، بازاری هم برای خریدوفروش تولیدات مشترک اروپا به نام MIFA وجود دارد که تمام فعالیتهای اقتصادی مرتبط با صنعت انیمیشن در آن به انجام میرسد.
این کارشناس حوزه انیمیشن که سالها تجربه حضور در رویدادهای بینالمللی انیمیشن را دارد، افزود: بازاریابی در صنعت انیمیشن با سینما کاملا متفاوت است چرا که هم تهیهکنندهها و هم پخشکنندهها متفاوت هستند.
پناهی با اشاره به وضعیت حضور کشورها در بازارهای جهانی و نوع محصولاتی که ارائه می شود، افزود: بازار کشور ژاپن، بازار خاصی است. انیمه ژاپن که یک ژانر کاملا مستقل و با محتوا و زبان ژاپنی است، در این کشور تولید و پخش میشود و حتی پلتفرم انحصاری منحصر بهفرد خود را در دنیا دارد. انیمههای ژاپنی و حتی انیمههای تولید کشورهای دیگر از جمله آمریکا، غالبا در پلتفرمی به نام کرانچیرول پخش میشوند.
وی بازار هند را یک بازار خدماتدهنده دانست و افزود: تولیدات این کشور، محدود به حوزه جغرافیایی و فرهنگی کشور هندوستان است و تولیدات انیمیشن با محتوا و موضوع بینالمللی ندارند. آنها در سال ۲۰۲۳ اولین تجربه خود را در حوزه بینالملل با شرکت پارامونت داشتند که در آن محتوای اورجینال هندی برای مخاطبان بینالمللی ارائه شد.
این کارشناس رسانه افزود: امروز در دنیا، محتوای عمومی با مخاطب بینالمللی اهمیت دارد؛ فرقی هم نمیکند که انیمیشن سریالی باشد یا سینمایی. تولیداتی همچون فیلم سینمایی کوکو که در آن ردپای فرهنگ اسپانیایی و آمریکای لاتین دیده میشود ولی به زبان بینالمللی و مخاطب عام ارائه میشود.اصرار چینیها بر نمایش نشانههای فرهنگ چینی و سازگاری محتواها با فرهنگ خود، کار را برای خود در مسیر ورود به بازار بینالمللی انیمیشن سخت کرده است
پناهی با اشاره به کشور چین و تلاش این کشور برای تولید محتوایی جهانی در صنعت انیمیشن خاطر نشان کرد: کشور چین بیشتر روی تولیداتی با فرهنگ عمومی خود تمرکز دارد. این کشور بر اساس یک پروتکل ابلاغ شده دولتی، احیای فرهنگی و اقتصادی مسیر جاده ابریشم را محور تولیدات خود قرار داد و تولیدات مشترکی را با کشورهای مسیر جاده ابریشم و حتی عربستان و امارات داشته است.
وی ادامه داد: اصرار چینیها بر نمایش نشانههای فرهنگ چینی و سازگاری محتواها با فرهنگ خود، کار را برای خود در مسیر ورود به بازار بینالمللی انیمیشن سخت کرده است.
داور بینالمللی انیمیشن با ذکر این نکته که در چین، تولید و پخش انیمیشن قواعد خاصی دارد، گفت: محتوای آثار در یک کمیسیون و رگولاتوری بررسی میشود تا قواعد کلی چینیها در سیاست، دین و فرهنگ و حتی اقلیتهای جنسیتی رعایت شده باشد. در غیر اینصورت قابلیت اکران عمومی در سینما یا پخش در تلویزیون عمومی را نخواهند داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
یکی از شرکتهای دانشبنیان در قالب یک طرح کلان، تولید الکتروموتور BLDC را در دستور کار خود قرار داده است که در نتیجه آن ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفهجویی در مصرف برق کل کشور رقم خواهد خورد.
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همانطور که نمیپذیریم در فضای عادی و حقیقی هرج و مرجی انجام شود، باید حکمرانی قانونمند در فضای مجازی را مهم بدانیم.
تغییرات اقلیمی و آبوهوایی موجب شد تا موضوع انتشار گازهای گلخانههای به یکی از پرتکرارترین مفاهیم در ادبیات اقتصادی جوامع تبدیل شود. با این حال، مشاهده میشود که زغالسنگ کماکان اصلیترین منبع تامین انرژی جهان به شمار میآید و از ابتدای قرن بیستم تاکنون سهم آن از سبد انرژی جهان افزایشی بوده است. موضوعی که از اهمیت توسعه صنعت زغالسنگ حکایت دارد. در ایران به سبب وجود ذخایر نفت و گاز، استفاده از زغالسنگ در تامین انرژی کمتر مورد توجه قرار گرفته و با وجود پتانسیلهای بالقوه معدنی، ظرفیت پرعیارسازی زغالسنگ به کمتر از یک میلیون تن در سال میرسد. شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغالسنگ کشور در چشماندازهای بلندمدت خود، توسعه صنعت زغالسنگ را دنبال میکند تا به نقشآفرینی استراتژیک در تحقق اهداف کلان این صنعت تبدیل شود.
بهرهمندی ایران از پتانسیلهای معدنی و انرژی، مزیتهای رقابتی ارزشمندی را برای توسعه زنجیره فولاد ایجاد میکند. با این حال، باید توجه داشت که تحقق این مهم، مستلزم ارتقای قدرت رقابتپذیری با شناسایی و بهبود مولفههای موثر بر آن است تا به این ترتیب این صنعت بتواند ضمن تامین نیاز داخلی در بازارهای بینالمللی و صادراتی نیز نقشآفرینی کند. از جمله این مولفهها میتوان به سطوح بهرهوری، هزینه تمام شده و حاشیه سود، کیفیت محصول و اهتمام به آموزش سرمایههای انسانی اشاره کرد. در همین راستا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو موضوع تقویت توان رقابت خود را از مسیرهای مختلفی دنبال میکند تا جایگاه خود در زنجیره فولاد کشور را حفظ کند و در وهله بعد، آن را ارتقا ببخشد. نگاهی به شاخصهای عملکردی و سودآوری این شرکت نیز نشان میدهد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که زنجیره کامل ارزش فولاد را در خود جای میدهد، به سومین شرکت فعال زنجیره فولاد به لحاظ ارزش بازار و حاشیه سود خالص تبدیل شده است.
دیدگاه بسته شده است.