به گزارش کنکاش فردا، «فرشاد مقیمی» در نشست مشترک رئیس هیات عامل ایدرو با نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور که در آن راهکارهای توسعه صنایع دریایی بررسی شد، افزود: سازمان گسترش به دنبال این است که با استفاده از مکانیزم های نوین تأمین مالی در توسعه صنعتی کشور نقش پررنگ تری ایفا کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح اقدامات و برنامه های ایدرو در خصوص سیاست های کلی توسعه دریامحور تبدیل شرکت ایزوایکو به قطب صنایع دریایی کشور، ایجاد قطب صنایع دریایی در منطقه مکران، ساخت شناورهای تجاری اقیانوس پیما، مدیریت ایجاد زنجیره تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع دریایی، حمایت از سازندگان و تأمین کنندگان داخلی تجهیزات به منظور دریافت گواهینامه های استاندارد دریایی و تدوین و تعیین شاخص فرسودگی شناور را از جمله برنامه ها و اقدامات پیشنهادی ایدرو دانست.
وی تصریح کرد: ایدرو برای تحقق این اهداف و برنامه ها تأسیس شرکت مدیریت پروژه های دریایی ایران، تأسیس شرکت تأمین ماشین آلات و تجهیزات صنعت دریایی و ایجاد خوشه های صنعتی دریایی را پیشنهاد کرده است تا از این طریق به تسریع و بهبود اجرای پروژه های صنایع دریایی کمک کند.
رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه در خصوص تأمین مالی به منظور ساخت کشتی در داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد تأمین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه صنایع دریایی کشور، مشارکت مردم از طریق صندوق پروژه و خطوط اعتباری موجود با سایر کشورها می تواند صورت پذیرد.نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی دریامحور نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی ایدرو، حلقه مفقوده توسعه صنایع دریایی کشور را در موضوع مدیریت منابع مالی دانست و گفت: تاکنون روش ها و قوانین مختلف پیش بینی شده برای حل مشکل تأمین منابع مالی در حوزه دریا ، جوابگو حل موضوع نبوده است.
علی عبدالعلی زاده با بیان اینکه سیستم دولتی قادر به تأمین منابع مالی مورد نیاز صنایع دریایی نیست، گفت: منابع غیر دولتی مانند بانک های خصوصی و صندوق پروژه بازار بورس، همچنین مشارکت شرکت های تأمین سرمایه قادر است مسئله تأمین مالی این حوزه را حل کند.
وی پیشنهاد کرد با توجه به تجارب و تخصص ایدرو در انجام پروژههای بزرگ در سطح کشور، ایدرو ضمن پذیرش مدیریت و راهبری پروژههای بزرگ صنعت دریایی، مدیریت روش تأمین منابع مالی را نیز به عنوان سازمان مرجع در این حوزه به عهده بگیرد.
نماینده رئیس جمهور در حوزه سیاست های کلی دریامحور همچنین از ایدرو خواست تا در خصوص انتخاب رشته صنایع صلاحیت دار برای حضور در منطقه مکران کمک کند.رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور هم در این نشست با بیان اینکه صنعت دریامحور به یک مدیریت یکپارچه نیازمند است، گفت: سازمان گسترش می تواند ایفاگر نهاد بالادستی و هماهنگ کننده در این حوزه باشد.
محمدمهدی سالاری همچنین استفاده از ظرفیت های توافق نامه های ۲۵ ساله ایران با دیگر کشورها در حوزه صنایع دریایی را مهم توصیف کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
افزایش شدید آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و همزمانی آن با ناترازی بخش انرژی این روزها دست به دست هم داده تا شاهد تعطیلیهای گسترده ادارات و بخش های دولتی باشیم؛ اقدامی اجباری که به طور حتم آثار زیانبار خود را بر اقتصاد کشور خواهد داشت.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: این مرکز نگاه توسعه محور به زیست بوم رمزارزها دارد و سعی می کند با سند ساماندهی رمزارزها، فعالیت در این حوزه را قانونمند کند.
۲۶ آذر «روز حملونقل و رانندگان» فرصتی برای احیای ظرفیتهای این صنعت در کشور است و فناوریهای پیشرفته نقش مهمی در ارتقاء کارآیی، مدیریت بهینهی ناوگان و افزایش ترانزیتهای بینالمللی ایفاء میکنند. با استفاده از این ظرفیتها، امکان تحقق ۱۸ میلیون تن ترانزیت جادهای فراهم شده است که گامی مهم در توسعهی پایدار حملونقل به شمار میآید.
با حمایت سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی، زمینه برای حضور محصولات دانشبنیان ایرانساخت در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه روپلاستیکای روسیه فراهم شد.
دیدگاه بسته شده است.