به گزارش کنکاش فردا، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر اظهار کرد: کشتی یاد شده آماده است محصولات باغی و مرکبات را از بنادر شمالی کشور مانند بندر امیرآباد و انزلی به بنادر کشورهای روسیه از جمله ماخاچ کالا و آستاراخان حمل کند.
وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر برای کمک به صادرکنندگان محصولات باغی و مرکبات اقدام به تجهیز این شناور به صورت کامل برای حمل کانتینرهای یخچالی کرده است، افزود: کشتیرانی دریای خزر آمادگی دارد تا در صورت استقبال صادرکنندگان کشتیهای بیشتری را به طور کامل برای حمل محصولات باغی و مرکبات برای حمل کانتینرهای یخچالی مجهز کند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مالکیت تعداد قابل توجهی از کانتینرهای یخچالی را در اختیار دارد که در صورت نیاز بازار و درخواست مشتری، کشتیرانی دریای خزر می تواند از این کانتینرها استفاده کند.
وی با اشاره به آسیب پذیر بودن محصولات باغی و مرکبات در زنجیرۀ حمل بر لزوم ورود به کلیه حلقههای زنجیرۀ حمل و استفاده از ظرفیت شرکتهای لجستیکی برای حمل مناسب محصولات باغی و مرکبات و نظارت، کنترل و پایش مستمر و لحظه به لحظه تأکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی شناورهای ناوگان کشتیرانی دریای خزر بخشی از ظرفیت حمل خود را به حمل کانتینر یخچالی اختصاص دادهاند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر افزود: زنجیرۀ حمل محصولات باغی و مرکبات از داخل مجتمعهای سورتیگ، بسته بندی و فرآوری آغاز و تا بارگیری در کانتینر یخچالی، ورود به بنادر شمالی، نگهداری کانتینر یخچالی در بنادر مبدأ، آماده سازی اسناد و مدارک برای بارگیری و تخلیه کشتی در بنادر مبدا و مقصد، پهلودهی کشتی ها و بارگیری و تخلیه کانتینر یخچالی بر روی کشتی بدون نوبت و با اولویت و فوریت در بنادر مبدأ و مقصد، حمل دریایی، کنترل دمای مناسب کانتینر یخچالی بر روی کشتی و همچنین پس از تخلیه در بندر مقصد، مجهز بودن بنادر مقصد به تجهیزات نگهداری کانتینرهای یخچالی ، تونل سرد جهت کراس استافینگ مرکبات به تریلی های یخچالی، اخذ مجوزهای قانونی جهت ورود مرکبات به کشور مقصد و در نهایت حمل مرکبات و سایر محصولات کشاورزی صادراتی به سمت بازار هدف ادامه مییابد.
وی اضافه کرد: مدیریت در زنجیره حمل کانتینرهای یخچالی مرکبات بسیار حساس و تخصصی بوده که از محل بستهبندی در ایران تا بازارهای هدف در روسیه می بایست توسط تیمهای تخصصی و افراد حرفهای به صورت کاملاً منجسم، هماهنگ و با کنترل لحظهای انجام شود زیرا اگر لحظهای در این زنجیره غفلت شود صادرات این محصولات با موفقیت انجام نخواهد شد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی کشتیرانی دریای خزر به استان مازندران اختصاص دارد، گفت: کشتیرانی دریای خزر همواره در حمل کالای صادراتی پیشرو بوده است این کشتیرانی تنها ناوگان در منطقه است که تراز حمل دریایی آن مثبت است زیرا اولویت خود را به حمل کالاهای صادراتی اختصاص داده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
صنایع آهن و فولاد از بخش های پیشرو و پربازده در بازار سرمایه به شمار می روند که هم در زمینه فروش داخلی و هم صادرات به بازارهای جهانی توانسته اند موفق عمل کنند و به نظر می رسد این پیشتازی نه تنها دامنه دار خواهد بود بلکه با رفع موانع می تواند این صنعت را به پیشران توسعه صادرات غیرنفتی تبدیل کند.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد در سال ۱۴۰۳ را معادل ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تعریف پویش «هر نفر یک قدم روبهجلو»، یک نگاه و جریان ملی را در شرایط حساس اقتصاد کشور راهاندازی کرده است که در صورت اجرای موفق آن، میتواند به الگویی برای دیگر صنایع بزرگ همچون نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی و... تبدیل شود و نام «فولاد» را بیش از گذشته در مسیر توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور بر سر زبانها بیندازد.
مجتمع صنعتی اسفراین را میتوان یکی از الگوهای تجلی و شکوفایی توانمندیهای داخلی برشمرد. این مجتمع در طول سالهای گذشته، بیش از ۲۵۰ گرید فولادهای آلیاژی مطرح و استراتژیک در مقیاس جهانی را تولید کرده و به شکلی مستمر، توانمندیهای خود را در زمینه تولید قطعات و تجهیزات فولادی بزرگ با تناژ بالا توسعه داده است؛ مسیری که هماکنون نیز ادامه دارد و مجتمع صنعتی اسفراین با بلوغ، تجربه و دانشی که در حوزه قطعات فولادی آلیاژی کسب کرده، امروز قدم در راه جدیدی در عرصه ماشینسازی گذاشته و قرارداد ساخت ماشینآلات فوق سنگین معدنی را منعقد کرده است.
دیدگاه بسته شده است.