وزیر کشور ادامه داد: واگن پارس، یک صنعتی قدیمی، مجرب و توانمند است که میتواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای کشور، زمینهساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفتهتری باشد که کشور احتیاج دارد.
وحیدی اظهار کرد: خط سریع السیری که بین تهران – اصفهان و تهران – مشهد وجود دارد، مسایل آینده قطار کشور است و مترو هم با سرعت در حال افزایش است.
وی، عنوان کرد: این شرکت، لوکوموتیو نیز تولید میکند که باید از این ظرفیت استفاده و بهرهگیری شود.
وزیر کشور، با یادآوری ورود لوکوموتیو از خارج، افزود: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است و این قراردادها مربوط به سابق است که در گذشته با فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو بسته شده بود و در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است.
وحیدی تصریح کرد: باید بررسی شود که چه مقدار قابل تولید در داخل است تا در برنامههای آینده مترو تدوین و دنبال شود.
وی اظهار کرد: واگنپارس کارخانه مهی است و نباید بدون سفارش بماند و ظرفیتش از بین برود.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولیفقیه در استان مرکزی، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲ هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامههای وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به این استان در اراک است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
معاون سیستمهای هوش مصنوعی هلدینگ پتروپالایش اصفهان از برنامه ریزی برای اجرای ۵۰ پروژه هوش مصنوعی در پالایشگاه اصفهان خبر داد.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ارزش صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی در سال گذشته برای نخستین بار به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار رسید.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآوردههای خام چوبی گفت: تولیدات صنایع چوب با کیفیت است و ایران در تولید امدیاف رتبه نهم جهان را دارد.
تولید و مصرف فولاد از اهمیت فراوانی در بهبود و ترقی ساختارهای اقتصاد جوامع مختلف برخودار است و در حالی که بیش از هر زمان دیگری بر حرکت به سوی اقتصاد معدن و صنایع معدنی به جای نفت تاکید میشود، توسعه این صنعت میتواند نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشورها ایفا کند.
دیدگاه بسته شده است.