به گزارش کنکاش فردا، «محمد محمدیبخش» امروز سهشنبه در جریان دومین روز از هفتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی تهران گفت: یکی از راهبردهای صنعت هوایی درونزایی و ساخت هواپیما است.
وی بیان داشت: در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت دفاع و وزارت صمت مسئولیت دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یک سال، پلتفرم اولیه آماده و تستهای آن انجام شد.
محمدیبخش ادامه داد: پس از اطمینان از ایمنی، مجوز بهرهبرداری از هواپیما صادر خواهد شد و در حال رقم زدن این اتفاق هستیم.
مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه اظهار داشت: مرجع اعلام تعداد هواپیماهای سرخط زمینگیر و ناوگان، سازمان هواپیمایی کشوری است. وی ادامه داد: امروز نزدیک به ۱۹۰ فروند هواپیمای فعال باری، بیزینس جت و مسافری در کشور وجود دارد. محمدی بخش خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۵ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شده است که ۳۰ فروند هواپیمای ناوبری به ناوگان الحاق شده است. وی با تاکید بر اینکه بنایی برای افزایش تعداد شرکتهای هواپیمایی نداریم، ادامهداد: مطابق آنچه در برنامه هفتم توسعه ارائه دادهایم، تعیین تکلیف شرکت هواپیمایی در قالب ادغام، حذف یا ارتقای سطح کیفی انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: افراد حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی میتوانند مالک هواپیما باشند و در عین حال بهرهبردار از هواپیماها جدا باشند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: اکنون بخش خصوصی ۴۵ از سهم بازار را در اختیار دارد.
ایمنی و امنیت، موضوع اول در صنعت هوایی است وی در خصوص دلایل تاخیر در پروازها عنوان کرد: تاخیرها میتواند به دلیل زنجیرهای از عوامل همچون شرایط آب و هوایی، نقص فنی، دلایل امنیتی و غیره اتفاق بیفتد اما در هر حال باید به خلبان اعتماد کنیم. محمدی بخش تصریح کرد: هیچ شرکت و بنگاهی دوست ندارد پروازش با تاخیر انجام شود زیرا جرایم حقوقی، حاکمیتی و انضباطی برایش به دنبال خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: موضوع نخست ما در صنعت هوایی ایمنی و الزام به آن و امنیت است.
نیاز روزانه به ۴.۵ میلیون لیتر سوخت هوایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مصرف سوخت شرکتهای هواپیمایی گفت: مطابق آمار سامانه “سدف” و همچنین آمارهای شرکتهای هواپیمایی، روزانه ۴.۵ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور مصرف میشود. وی بیان داشت: میزان مصرف شرکتهای هواپیمایی داخلی در مجموع روزانه ۳.۵ میلیون لیتر است که روزانه یک میلیون لیتر آن برای مسیرهای خارجی و ۲.۵ میلیون لیتر آن برای مسیرهای داخلی مصرف میشود. محمدی بخش توضیح داد: شرکتهای خارجی سوخت با قیمت مصوب دریافت میکنند و همچنین شرکتهای ایرانی کارگو، هلیکوپتری و آموزشی نیز نرخ آزاد مطابق سامانه سدف محاسبه میشود.
نیاز کشور ۵۵۰ فروند هواپیما است وی همچنین خاطرنشان کرد: قوانین ایکائو آزادیهایی به شرکتهای هواپیمایی داده است که از جمله در بازههای زمانی مختلف که کشور با افزایش درخواست پرواز مواجه میشود بتوانیم از ظرفیت ناوگان سایر کشورها استفاده کنیم. به طور مثال در ایام حج سال گذشته این اتفاق افتاد. معاون وزیر راه و شهرسازی نیاز کشور را ۵۵۰ فروند هواپیما برشمرد.
همزمان با هفته حمل و نقل، هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار “حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی” از ۲۷ آذرماه در شبستان مصلی تهران در حال برگزاری است که تا ۲۹ آذر ادامه دارد. در این نمایشگاه علاوه بر شرکتهای حوزه حمل و نقل در همه شقوق از جمله هوایی، دریایی، جادهای و ریلی، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها و دانشگاهها و مراکز آموزشی حضور دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
صنایع آهن و فولاد از بخش های پیشرو و پربازده در بازار سرمایه به شمار می روند که هم در زمینه فروش داخلی و هم صادرات به بازارهای جهانی توانسته اند موفق عمل کنند و به نظر می رسد این پیشتازی نه تنها دامنه دار خواهد بود بلکه با رفع موانع می تواند این صنعت را به پیشران توسعه صادرات غیرنفتی تبدیل کند.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد در سال ۱۴۰۳ را معادل ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تعریف پویش «هر نفر یک قدم روبهجلو»، یک نگاه و جریان ملی را در شرایط حساس اقتصاد کشور راهاندازی کرده است که در صورت اجرای موفق آن، میتواند به الگویی برای دیگر صنایع بزرگ همچون نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی و... تبدیل شود و نام «فولاد» را بیش از گذشته در مسیر توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور بر سر زبانها بیندازد.
مجتمع صنعتی اسفراین را میتوان یکی از الگوهای تجلی و شکوفایی توانمندیهای داخلی برشمرد. این مجتمع در طول سالهای گذشته، بیش از ۲۵۰ گرید فولادهای آلیاژی مطرح و استراتژیک در مقیاس جهانی را تولید کرده و به شکلی مستمر، توانمندیهای خود را در زمینه تولید قطعات و تجهیزات فولادی بزرگ با تناژ بالا توسعه داده است؛ مسیری که هماکنون نیز ادامه دارد و مجتمع صنعتی اسفراین با بلوغ، تجربه و دانشی که در حوزه قطعات فولادی آلیاژی کسب کرده، امروز قدم در راه جدیدی در عرصه ماشینسازی گذاشته و قرارداد ساخت ماشینآلات فوق سنگین معدنی را منعقد کرده است.
دیدگاه بسته شده است.