به گزارش کنکاش فردا، علیرضا منظری معاون اسبق هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تشریح تحولات صنعت هوایی کشور امروزه به دوره پیشاز انقلاب، گفت: در خصوص توسعه فرودگاههای کشور به قطع تفاوتهای بسیاری وجود دارد و امروزه در اکثر نقاط کشور فرودگاه برای تسریع در حمل و نقل مردم تأسیس شده و پیشاز دوره انقلاب مجموعاً حدود ۲۰ فرودگاه در مراکز استانها وجود داشت اما هماکنون حدود ۱۰۰ فرودگاه در کشور فعال است.
معاون اسبق هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تاکید کرد: علاوه بر افزایش تعداد، کیفیت و ارائه خدمات فرودگاههای کشور افزایش پیدا کرده است. باید به این نکته توجه داشت که فرودگاه هر کشور معرف آن کشور خواهد بود و به نظر دولتمردان از دوره پساز انقلاب به این موضوع توجه ویژهای داشتند. بیشتر فرودگاهها امکان پروازهای با هواپیماهای بزرگ را دارند.
فرودگاه امام خمینی (ره) کلید پیشرفت صنعت هوایی است
وی ادامه داد: ساخت و توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان یک فرودگاه شاخص ایران است که دوره پیشاز انقلاب تنها نقشه ساخت آن طراحی شده بود اما امروزه با کمک شرکتهای چینی در حال احداث عملیات فاز دو این فرودگاه هستیم.
منظری تصریح کرد: بخش سامانههای هوانوردی که مرتبط با ناوبری و ارتباط هوانوردی محسوب میشود شتابان در حال رشد است در حالی که در دوره چنین نرمافزار و سامانههای وجود نداشت. تعداد انبوهی از نرمافزارهای ارتباط هوایی پساز دوره پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نوع فرودگاه افزایش یافت؛ همچنین سامانههای راداری نیز توسعه پیدا کرد. دوره پهلوی صنعت هوایی کشور با مشکل نیروی انسانی مواجه بود که پساز این دوره نیروی انسانی با افزایش ۶ برابری نیرو به جهت توسعه فرودگاههای کشور روبه رو شد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در دوره پیشاز انقلاب تنها یک ایرلاین هواپیمایی «ایرانایر» فعال بود که مجموعاً حدود ۲۴ هواپیما در تمام فرودگاههای در حال سرویسدهی بود؛ در حالی که هماکنون با توجه به گسترش تعداد فرودگاه و افزایش میزان تقاضای مسافرین، حدود ۱۸ ایرلاین و ۳۵۰ فروند هواپیما در حال عملیات جابه جایی مسافران هستند.
وی در پایان تاکید کرد: صنعت هوایی کشور با وجود تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان در راستای واردات و ترخیص قطعات هواپیما مشکلاتی وجود دارد، اما همچنان پیشران پیشرفت است و هیچ گونی موانعی برای این صنعت تأثیر نخواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
روز سهشنبه چهارم دی ماه 1403، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مجتمع فولاد غدیر نیریز در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1403 با تصویب سود یک هزار و ۵۳۰ ریالی برای هر سهم برگزار شد.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اعلام کرد: بخش معدن و صنایع معدنی در هشت ماهه امسال حدود ۸.۸ میلیارد دلار محصول صادر کرد.
۲۶ آذر «روز حملونقل و رانندگان» فرصتی برای احیای ظرفیتهای این صنعت در کشور است و فناوریهای پیشرفته نقش مهمی در ارتقاء کارآیی، مدیریت بهینهی ناوگان و افزایش ترانزیتهای بینالمللی ایفاء میکنند. با استفاده از این ظرفیتها، امکان تحقق ۱۸ میلیون تن ترانزیت جادهای فراهم شده است که گامی مهم در توسعهی پایدار حملونقل به شمار میآید.
نخستین کنفرانس ملی آهنسازی ایران طی روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۳ به همت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و مشارکت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد در بندرعباس برگزار شد.
دیدگاه بسته شده است.