به گزارش کنکاش فردا، علیرضا منظری معاون اسبق هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تشریح تحولات صنعت هوایی کشور امروزه به دوره پیشاز انقلاب، گفت: در خصوص توسعه فرودگاههای کشور به قطع تفاوتهای بسیاری وجود دارد و امروزه در اکثر نقاط کشور فرودگاه برای تسریع در حمل و نقل مردم تأسیس شده و پیشاز دوره انقلاب مجموعاً حدود ۲۰ فرودگاه در مراکز استانها وجود داشت اما هماکنون حدود ۱۰۰ فرودگاه در کشور فعال است.
معاون اسبق هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تاکید کرد: علاوه بر افزایش تعداد، کیفیت و ارائه خدمات فرودگاههای کشور افزایش پیدا کرده است. باید به این نکته توجه داشت که فرودگاه هر کشور معرف آن کشور خواهد بود و به نظر دولتمردان از دوره پساز انقلاب به این موضوع توجه ویژهای داشتند. بیشتر فرودگاهها امکان پروازهای با هواپیماهای بزرگ را دارند.
فرودگاه امام خمینی (ره) کلید پیشرفت صنعت هوایی است
وی ادامه داد: ساخت و توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان یک فرودگاه شاخص ایران است که دوره پیشاز انقلاب تنها نقشه ساخت آن طراحی شده بود اما امروزه با کمک شرکتهای چینی در حال احداث عملیات فاز دو این فرودگاه هستیم.
منظری تصریح کرد: بخش سامانههای هوانوردی که مرتبط با ناوبری و ارتباط هوانوردی محسوب میشود شتابان در حال رشد است در حالی که در دوره چنین نرمافزار و سامانههای وجود نداشت. تعداد انبوهی از نرمافزارهای ارتباط هوایی پساز دوره پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نوع فرودگاه افزایش یافت؛ همچنین سامانههای راداری نیز توسعه پیدا کرد. دوره پهلوی صنعت هوایی کشور با مشکل نیروی انسانی مواجه بود که پساز این دوره نیروی انسانی با افزایش ۶ برابری نیرو به جهت توسعه فرودگاههای کشور روبه رو شد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در دوره پیشاز انقلاب تنها یک ایرلاین هواپیمایی «ایرانایر» فعال بود که مجموعاً حدود ۲۴ هواپیما در تمام فرودگاههای در حال سرویسدهی بود؛ در حالی که هماکنون با توجه به گسترش تعداد فرودگاه و افزایش میزان تقاضای مسافرین، حدود ۱۸ ایرلاین و ۳۵۰ فروند هواپیما در حال عملیات جابه جایی مسافران هستند.
وی در پایان تاکید کرد: صنعت هوایی کشور با وجود تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان در راستای واردات و ترخیص قطعات هواپیما مشکلاتی وجود دارد، اما همچنان پیشران پیشرفت است و هیچ گونی موانعی برای این صنعت تأثیر نخواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
صنایع آهن و فولاد از بخش های پیشرو و پربازده در بازار سرمایه به شمار می روند که هم در زمینه فروش داخلی و هم صادرات به بازارهای جهانی توانسته اند موفق عمل کنند و به نظر می رسد این پیشتازی نه تنها دامنه دار خواهد بود بلکه با رفع موانع می تواند این صنعت را به پیشران توسعه صادرات غیرنفتی تبدیل کند.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد در سال ۱۴۰۳ را معادل ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تعریف پویش «هر نفر یک قدم روبهجلو»، یک نگاه و جریان ملی را در شرایط حساس اقتصاد کشور راهاندازی کرده است که در صورت اجرای موفق آن، میتواند به الگویی برای دیگر صنایع بزرگ همچون نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی و... تبدیل شود و نام «فولاد» را بیش از گذشته در مسیر توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور بر سر زبانها بیندازد.
مجتمع صنعتی اسفراین را میتوان یکی از الگوهای تجلی و شکوفایی توانمندیهای داخلی برشمرد. این مجتمع در طول سالهای گذشته، بیش از ۲۵۰ گرید فولادهای آلیاژی مطرح و استراتژیک در مقیاس جهانی را تولید کرده و به شکلی مستمر، توانمندیهای خود را در زمینه تولید قطعات و تجهیزات فولادی بزرگ با تناژ بالا توسعه داده است؛ مسیری که هماکنون نیز ادامه دارد و مجتمع صنعتی اسفراین با بلوغ، تجربه و دانشی که در حوزه قطعات فولادی آلیاژی کسب کرده، امروز قدم در راه جدیدی در عرصه ماشینسازی گذاشته و قرارداد ساخت ماشینآلات فوق سنگین معدنی را منعقد کرده است.
دیدگاه بسته شده است.